2007年4月18日

到台灣來找我玩,同志!

最近不知道怎麼著認識了一個義大利人,他大我一歲,也許是因為西方人的緣故,看起來比我成熟很多很多。

他的個人網站很有趣,其中的部落格雖然80%是義大利文以致於我完全看不懂,但是他到各地旅遊的幾張照片倒是讓我看得目不轉睛。所以我決定這篇日誌將以雙語進行,希望與這位新朋友分享我的心情。

(圖為他的網站首頁)

Recently I know a Italian who is 1 year older than me. Maybe because he is a western, he looks more mature than me. His personal website is fun and creative. Although there is so much Italian on his blog that I can't understand it, the pictures of his trip to the world catch my eyes greatly.Therefore, I decided to translate the article for him.

跟他閒聊了幾句,他是個很有趣的人,很喜歡中國文化也很愛結交世界各地的朋友,這讓我聊著聊著,都覺得好像英文從來沒這麼好過的順暢。
Chatting with him for a while, I enjoyed the moment so much that I found that my English is better that anytime before. And I found that he loves Chinese culture and loves to make friends all over the world.

從他的相簿中看亞洲國家,有一種特別奇妙的感覺。甚至像是重新認識這個似乎蠻熟悉的地方。其實台灣真的很美。很特別。忽然覺得很驕傲,自己在這樣的地方長大。這種心態,跟最近部落圈風行的一個活動「到台灣找我玩,同志!」有異曲同工之妙。

It's intriguing to watch his album, and it even let me re-know my country. Actually, Taiwan is really beautiful and special. Suddenly I feel proud that I grow up here. The move is like the recent online campaign "Come see me in Taiwan."


這個活動很有趣,部落格裡甚至含括了很多兩岸文化的趣味交流。

說「趣味交流」四個字太籠統,但介紹對岸同胞習慣說的「相當的」,及用簡體字介紹台灣愛吃的大腸包小腸究竟有什麼特別之處,就比較能想像了吧。他們甚至介紹了台灣特別的公益行動「捐發票」,並發起「到台灣玩不帶走一張發票」的活動。我重新認識了捐發票這個動作的意義,並且更愛台灣

社群活動+公益活動+觀光交流活動+甚至是政治性交流都可以這樣搞,真的~部落格行銷不該被設限,也不該被抹滅原先最純真的價值。
大家可以去看看,並貼上可愛的串連貼紙或超搞笑的「兩岸良民交誼機」響應這個活動吧~


This paragraph is hard to translate, I think you can practice chinese more by looking up dictionary and reading website. :)

(本篇網誌使用天空網誌匯出程式)

4 則留言:

  1. a-hing興 說:
    呵呵 我剛剛留言 到台灣要去萬華三味食堂 吃蓋棉被生魚飯 哈哈哈

    唉呦~被榮興這麼一說!好想吃那一家的生魚片喔!

    回覆刪除
  2. @phoebehuang:
    a-hing興 說:
    那間店介於西門站與龍山寺站中間
    a-hing興 說:
    在貴陽街
    a-hing興 說:
    祖師廟旁邊 平常星期一到五 晚上八點45以後排隊的人就便少 九點出頭就能進去吃 星期六日 最少要等半小時以上
    a-hing興 說:
    三味食堂旁邊的牛家莊 的炒牛肉 其實也是一絕


    這週末要去吃!

    回覆刪除
  3. THANK You PHOEBE!!!
    谢谢!
    I really hope to meet you in Taiwan this summer!

    回覆刪除
  4. @Alessandro:
    Wow~~~
    Ha~You are really welcome!
    I am also happy that you like Taiwan!

    回覆刪除